When you install WPML and add languages, you will find the flags here to change site language.

SEO konzultant: co by měl s vaším webem dokázat  a jak poznat toho pravého

Zdá se vám, že vaše webové stránky již delší dobu stagnují? a co hůř, počet jejich návštěvníků soustavně klesá?. Pak byste měli vyhledat asistenci SEO konzultanta. Ten dokáže pomocí několika úprav a SEO tipů a triků vrátit váš web na vrchní místa ve vyhledávačích, čímž se mnohdy několikanásobně zvedne návštěvnost. Jakým způsobem lze bezpečně poznat, že je vybraný konzultant opravdový profesionál? O tom, jak by měl pracovat s klíčovými slovy, si přečtěte v krátkém článku níže.

SEO konzultant poradí ale také zrealizuje

SEO z anglické Search Engine Optimization, do češtiny překládáno jako Optimalizace Pro Vyhledávače, je uzpůsobení webové stránky s cílem zvýšení návštěvnosti za pomoci lepšího umístění ve vyhledávačích. SEO konzultant navrhuje přesné kroky pro dosažení této optimalizace. Samotná konzultace bývá přínosná, úlohou SEO specialisty je však také uvedení optimalizace do provozu. Celková úprava webu rozhodně nebývá jednorázovou záležitostí, počítejte, že proces zabere až několik týdnů, výsledek však stojí za to a vynaložené finanční prostředky se vám mohou vrátit v podobě většího počtu zákazníků.

Čeho by měl konzultant docílit? 2 základní aspekty kvalitní optimalizace

Po prvotní konzultaci a následné optimalizaci by měla daná stránka být pro algoritmy vyhledávače natolik atraktivní, že se bude automaticky zvyšovat počet návštěv. Tento proces se zakládá na dvou základních aspektech:

  1. user-friendly prostředí – “uživatelsky přátelské prostředí” bývá pro člověka, který web navštíví klíčové, stránky musí být snadné na orientaci, ovládání musí být intuitivní, nesmí chybět ani mobilní SEO.
  2. důvěryhodnost – web má působit spolehlivě, ověřeně a věrohodně, musí spolupracovat s algoritmem vyhledávače

Klíčová slova jako základna každé optimalizace

Výchozím bodem SEO konzultanta by mělo být stanovení klíčových slov. Pomocí celkové analýzy webu a zmapování konkurence stanoví specialista klíčová slova, se kterými následně pracuje. Právě ve správném určení klíčových slov se odráží skutečná úroveň konzultanta, protože u složitějších webů nelze jednoduše použít hlavní produkty nebo obecné názvy služeb, ale je zapotřebí důkladná analýza a vytvoření sítě slov, které s danou stránkou souvisí a které dokáží kooperovat s vyhledávači.

Long Tail klíčová slova

Jsou to spíše slovní spojení, které jsou více konkrétní než obecnější klíčová slova, tudíž se při vyhledávání používají spíše zřídka. Správné určení je nanejvýš důležité pro kvalitně provedenou optimalizaci – zejména u webů s užším zaměřením na některou službu nebo produkt.

LSI klíčová slova

Navazují na hlavní klíčová slova a rozvíjí je některým z daných způsobů. Algoritmy vyhledávačů jsou čím dál inteligentnější (i když stále nejsou dokonalé) a už dávno nestačí pouhé přeplácání webu neupravenými klíčovými slovy, jak bylo kdysi zvykem SEO copywriterů. LSI slova tvoří slovní spojení, díky kterým působí obsah daného webu důvěryhodněji, tudíž ho vyhledávače řadí na vyšší příčky.

Pátrejte podrobně a nenaleťte na první nabídku

Internet je přeplněný SEO konzultanty a agenturami, které tyto služby nabízejí, vybírejte proto pečlivě – kvalitní optimalizace se po uplynutí jisté doby zaplatí sama, to však neznamená, že byste se měli svěřit do péče prvního “specialisty”, který na vás ve vyhledávači vyskočí. Ověřte si reference, zmapujte úspěšně realizované projekty (příkladem může být tato recenze na Topranker) a pracujte na vyváženém  poměru mezi cenou a kvalitou. Dejte si záležet na správném využívání  klíčových slov. 

 

 Jsou SEO služby skutečně tak důležité při tvorbě dobře fungujícího webu? Nebo se jejich role přeceňuje? Podělte se o své zkušenosti se SEO v diskusi.

Marek Lacko
0