Jak na optimalizaci pro vyhledávače v roce 2018 – Tipy vs. Mýty

Optimalizace pro vyhledávače může být pro Vás velice užitečná pro získání větší návštěvnosti Vašeho webu. Nejnovější výzkumy ukazují, že lidé vyhledávají webové stránky především přes webové vyhledávače. V následujícím článku Vám proto poradíme nejnovější trendy, jak optimalizovat Vaše webové stránky pro vyhledávače, a objasníme celou řadu mýtů o SEO, neboli optimalizaci pro vyhledávače. Článek by Vám měl pomoci pochopit současnou podobu SEO a přizpůsobit tak svůj web.

 

Jak na optimalizaci pro vyhledávače – tipy a triky

– Rychlost načtení stránky – nejnovější průzkumy ukazují, že průměrný návštěvník webové stránky je ochoten čekat 2 sekundy, než se stránka načte, měli bychom tedy věnovat pozornost rychlosti načítání našeho webu a nevymýšlet nic složitého, co by mohlo načítání stránky zpomalovat

– Využití analýzy logů – díky ní lze odhalit řadu chyb. Takovými chybami mohou být například nefungující odkazy, dlouhá doba načítání stránky, přesměrování apod.

– Prodloužení meta descriptions – v prosinci 2017 byla prodloužena maximální délka meta descriptions na 320 znaků. Toto prodloužení má smysl vyzkoušet u stránek, které jsou na prvním místě ve výsledku vyhledávání a mají nízké CTR. Ale pozor! Google zkouší od května 2018 zase kratší verzi. Ideální délka meta descriptions je pro rok 2018 160-180 znaků. Pokud se tedy rozhodnete meta descriptions prodloužit nad tento rámec, je možné, že jej budete opět zkracovat.

10 mýtů, které byste měli o SEO vědět

1. Velké množství zpětných odkazů zaručuje úspěch

Kdysi tomu opravdu tak bylo. Ale dnes je linkbuilding hodnocen jako celek. Hodnotí se jak webové stránky, na které odkazujeme, ale i webové stránky, které odkazují na náš web, a to především z hlediska jejich relevantnosti. Pokud máme například magazín o vaření, je nesmysl odkazovat na stránky s motoristickým vybavením apod.

2. Šifrovaný protokol HTTPS je zbytečnost

Protože Google propaguje zabezpečené weby, měly by společnosti využívat šifrování i v případě, že nesbírají citlivá data.

3. Nejdůležitější jsou meta tagy

Aby se uživatel ve vyhledávání dobře orientoval, využívají vyhledávače meta tagy „title“ a „descriptions“. Doporučuje se, aby se klíčové slovo objevilo jak v tagu „title“, tak „descriptions“. Slovo se tak objeví ve výsledcích vyhledávání tučně a více přitáhne uživatelovu pozornost. Google však oznámil, že meta tag „descriptions“ už algoritmus nevyhodnocuje. To ale neznamená, že jsou meta tagy k ničemu. Tag „title“ google nadále reflektuje, navíc meta tagy poskytují výhodu oproti konkurenci ve výsledcích vyhledávání.

4. SEO = optimalizace key words

Slovní obsah, který je na dané stránce použit, je samozřejmě velice důležitý, aby vyhledávače mohli pochopit, čemu se stránky věnují. Nicméně obsah stránky nyní již vyhodnocuje počítač. Ten se sám učí na základě vlastních poznatků porozumět myšlence textu. Tuto myšlenku poté překládá ve výsledcích vyhledávání. V současné době je možné klíčová slova i nakreslit, pokud si na ně nemůžeme vzpomenout.

5. Nejvíce pozornosti je nutné věnovat nadpisu H1

Nadpis H1 je výraznou součástí stránky a uživatel jej většinou nemůže přehlédnout. Přesto není nejdůležitějším článkem pro SEO. Jak již bylo zmíněno, Google chápe obsah stránky jako celek, snaží se porozumět myšlence textu. Nadpis H1 je tedy stejně důležitý jako celý obsah stránky. Nadpis proto nemusí obsahovat klíčové slovo, hlavním bodem je, aby návštěvník okamžitě pochopil, co na dané stránce může najít.

6. Úvodní stránka musí být obsáhlá

Úvodní stránka by měla návštěvníkovi odpovědět pouze na 2 otázky: Co je vaší hlavní činností a co z této činnosti může daný návštěvník získat ke svému prospěchu. V tomto smyslu platí, že méně je více, navíc obsah úvodní stránky SEO příliš neovlivňuje.

7. Více stránek znamená větší výhodu

Dalším mýtem je, že čím více máte stránek, tím budete mít lepší návštěvnost. V tomto případě však převažuje kvalita nad kvantitou. Pokud budete mít web, který obsahuje pouze jednu stránku, ale kvalitní obsah, pak můžete mít větší návštěvnost, než s několikastránkovými weby.

8. Obrázky je zbytečné optimalizovat

Další mýtus. Podle obrázků totiž můžeme také vyhledávat. Vyhledávací roboti se řídí podle názvu a tagu „alt“. Kdybychom název nevyplnili, je zcela možné, že by robot obrázek prostě přehlédl. V názvu obrázku je nejlepší cestou použít klíčové slovo.

9. Na responzivitě nezáleží

V dnešní době stále více uživatelů projíždí internet pomocí mobilního telefonu. Je proto důležité mít web optimalizovaný pro mobilní telefony či tablety. Google kontroluje, zda je daná stránky optimalizována pro mobily a považuje to za výhodu pro SEO.

10. Uživatelský zážitek je jen třešinkou na dortu

SEO v dnešní podobě není o používání klíčových slov, ale o zážitku uživatele. Je opravdu nutné se zaměřit na faktory, které uživatelský zážitek ovlivňují, např. jak rychle se stránka načítá, jak dlouho uživatel na stránce průměrně stráví (to nám napoví, zda je obsah pro uživatele zajímavý, či zda raději utíká jinam). Google podle těchto atributů stránky vyhodnocuje, aby si byl jistý, že když danou stránku uživateli doporučí, tak tam najde přesně to, co hledá.

SEO se neustále vyvíjí, je proto důležité tento vývoj sledovat a držet v podnikání krok s dobou. Díky právě získaným informacím můžete získat konkurenční výhodu a upravit svůj web tak, aby se umisťoval na předních příčkách ve vyhledávání.

Podělte se s námi v komentářích s Vašimi zkušenostmi ohledně SEO. Byly Vám naše rady užitečné? Budeme se těšit na Vaše odpovědi.

0
0

0 Komentářů

Leave a reply