Dobírka na Slovensko z pohledu odesílatele i adresáta – největší výhody a nevýhody této přepravní služby

Jste majitelem e-shopu v České republice a zvažujete, jestli se Vám vyplatí posílat zboží dobírkou na Slovensko svým zákazníkům? Dejte se do čtení následujícího článku, ve kterém jsme se rozepsali o kladech i záporech této služby z pohledu odesílatele i příjemce zásilky. Rovněž se můžete inspirovat našimi tipy, jak postupovat při balení zásilky tak, aby dorazila na místo určení bez poničení.

Co to je dobírka a jak se liší od jiných přepravních služeb?

Na úvod by se slušelo připomenout, co to vlastně dobírka je. Jedná se o jeden z možných způsobů doručení zboží populárních zejména v České republice a na Slovensku. Příjemce nemusí zaplatit nic dopředu a hodnotu zásilky spolu s výší dobírky uhradí až v momentě předání doručovatelem či kurýrem. Pokud příjemce nezaplatí, zásilka mu nemůže být vydána.

Dobírka z pohledu odesílatele zásilky

I přesto, že existuje velké množství přepravních služeb, dobírka se mezi zákazníky řadí stále mezi nejoblíbenější. Výhodou pro odesílatele je tedy skutečnost, že držíte krok s konkurencí. Navíc tím rozšiřujete i svou cílovou skupinu o osoby, které nevyužívají internetové bankovnictví.

Tato služba urychluje celý proces prodeje, jelikož nemusíte čekat, až se Vám připíše na účet platba od zákazníka. To platí ovšem jen za předpokladu, kdy si zákazníci své objednávky skutečně převezmou, protože jinak by Vám tím vznikal zbytečný náklad na logistiku.

Postup zaslání zboží na dobírku

  • Zaslání balíků na dobírku se z pohledu formalit nijak výrazně neliší od jiných přepravních služeb.
  • Jediný rozdíl spočívá ve vyplnění výše dobírky v objednávkovém formuláři konkrétní přepravní společnosti.
  • Pokud hodláte zaslat více balíků, musíte tuto částku vyplnit pro každý z nich, protože v opačném případě by byl tímto způsobem poslán pouze jeden z balíků.
  • Platba se Vám připíše na účet nebo ji dostanete zpět v hotovosti. Záleží na variantě, kterou si sami zvolíte.

Dobírka z pohledu adresáta

Jedná se o jeden z nejnákladnějších způsobů úhrady za zboží, ale na druhou stranu platíte za balík až v momentě, kdy Vám skutečně dorazí. To je výhoda zejména v případě, kdy nakupujete od nových prodejců na trhu, kteří zatím nemají hodnocení.

Na druhou stranu to nic nemění na tom, že si můžete balík otevřít až po jeho zaplacení a tudíž do poslední chvíle nevíte, co je jeho obsahem. Záruka se v tomto případě vztahuje na balík jako takový a nikoliv jeho obsah. V případě reklamace byste postupovali stejně jako u kteréhokoliv jiného způsobu doručení.

Dobírka je i jedinečnou volbou pro osoby, které nemají internetové bankovnictví, a tak nemohou realizovat platby online.

Objednávka zboží pro Vás není nijak závazná, protože i poté se můžete rozhodnout, že si zboží nevyzvednete. Tato výhoda je zároveň nevýhodou pro odesílatele, který do poslední chvíle neví, jestli si balík skutečně převezmete.

Zásilku si před převzetím vždy důkladně prohlédněte

Kurýr Vám spolu s balíkem předá k podpisu i potvrzení o převzetí zásilky. Je to běžná praxe, ale v mnohých případech se stane, že Vás k tomu vyzve ještě před tím, než si budete moci balík prohlédnout. V každém případě se ujistěte, že zásilka nejeví žádné známky poškození.

V zájmu každého odesílatele zásilky je snížit riziko případných reklamací a předejít situaci, kdy by adresát odmítl balík převzít

Jednotlivé zásilky balte s maximální důsledností a předcházejte mechanickému poškození.

  • K zabalení drobného zboží můžete využít obálky, které jsou na vnitřní straně opatřeny bublinkovou fólií zmírňující následky pádů.
  • U větších zásilek použijte bytelné krabice ve velikosti odpovídající rozměrům zboží.
  • Volný prostor v krabici vyplňte výplňovým materiálem.
  • Pokud v krabici přepravujete více věcí, obalte je bublinkovou fólií.
  • Krabici oblepte širokou lepicí páskou.

Posíláte balíky na dobírku nebo svým zákazníkům tuto možnost neposkytujete?

0